steunverband bij borstvergroting

Mijn ervaring met borstvergroting bij de Wellness Kliniek

Diegenen die het niet weten, zullen er nooit bij stilstaan dat ik een borstvergroting heb laten doen.

Testimonial 01/04/2020 door G.G.

Op 19 februari 2020 heb ik een borstvergroting gehad bij de Wellness Kliniek. Dit is mijn verhaal.

In het begin twijfelde ik eerlijk gezegd een beetje over de Wellness Kliniek. Het leek met zo apart om zo snel al een afspraak te kunnen maken. Er spookten meerdere vragen door mijn hoofd, “Is het echt zo goedkoop? Zijn de werkzaamheden wel allemaal koosjer? Hebben ze zo weinig klanten? Hoe komt dat dan?” Mijn man had ook meerdere verhalen gelezen en onderzoek gedaan. Samen kwamen wij tot de conclusie dat iedereen lovend over jullie services sprak. Zo nu en dan kwam er een verhaal voorbij waarvan we dachten “Tja, er zit er altijd wel één tussen die ergens wat over te zeuren heeft.” Daarbij zochten we recensies op van jullie chirurgen. Ook daar werd er alleen maar lovend over jullie services gesproken.

Het Boekingsproces

Na meerdere dagen  nadenken, besloot ik online een afspraak te maken. Toen ontdekte ik de ‘Next Day Surgery’ service Ik twijfelde of wij Belgen daar ook gebruik van mochten maken en besloot jullie te bellen. De assistente aan de lijn was ontzettend behulpzaam en erg vriendelijk. Ik voelde me direct op mijn gemak. Ze legde het proces uit en gaf aan dat iedereen kosteloos gebruik kan maken van de ‘Next Day Surgery.’ Dat noem ik nog eens een topservice! Ik had nog nooit eerder van zo’n service gehoord, laat staan dat het in België mogelijk was. Dit was geweldig!

Verder kreeg ik te horen dat ik een paar uur na de operatie gewoon naar huis zou mogen gaan. Wauw! Ik ben normaal gesproken erg bang in ziekenhuizen, laat staan dat ik er dan ook nog zou moeten overnachten. Ik besloot meteen mijn borstvergroting en privékamer in de kliniek te boeken. Het kostte maar €40 extra! Voor die prijs gaan we niet zeuren! .

Ik kon al snel beginnen met aftellen, 19 februari was maar 20 nachtjes slapen. Ik had ontzettend veel vragen voor mijn consultatie en ik was heel erg benieuwd naar de ingreep. Het was zo goed georganiseerd dat het allemaal  te mooi leek om waar te zijn. Wat zou ik kunnen verwachten? Hoe zou het allemaal gaan? Er waren zoveel vragen waarmee ik rondliep.

Top Service!

Opeens zag ik op Facebook dat jullie in februari een actie hadden waardoor de operatie nog goedkoper zou zijn. “Oh nee!”, dacht ik bij mezelf. “Nu heb te vroeg geboekt…” Ik besloot om contact op te nemen om te vragen of het mogelijk was om toch te kunnen genieten van de actieprijs. Dat bleek al in orde te zijn , ik ontving direct de aangepaste betaaluitnodiging.  Wat een service! Ik betaalde het restbedrag online, zodat ik daar niet meer aan hoefde te denken op de dag van de operatie. Ik kreeg snel een bevestiging van betaling. Het was nog twee dagen wachten, ontzettend spannend.

Op 17 februari kreeg ik een mail van de Wellness Kliniek waarin alle informatie met betrekking tot de operatie stond. Alles werd heel duidelijk omschreven. Ik moest nog even een vragenlijst invullen om mee te nemen.  Toen ik mijn koffer inpakte was het ontzettend dichtbij aan het komen. Ik was hard aan het aftellen.

Het Intakegesprek

Op 18 februari waren wij al vroeg van huis vertrokken. Ik woon in West-Vlaanderen en wilde zeker niet te laat aankomen Na drie uur rijden waren we ruim op tijd. In de kliniek werden wij zeer hartelijk ontvangen. Alle gegevens waren op voorhand ingevuld en ik had mijn vragenlijsten bij. We mochten snel plaatsnemen in de wachtkamer met allerlei tafeltjes, stoelen en banken leuk was ingericht. Koffie, thee en Wi-Fi waren “a volonté” verkrijgbaar. Onze eerste indruk was ontzettend positief.

Na een kwartier wachten, kwam Dokter Damen ons in de wachtzaal halen. Tijdens het consult vroeg hij naar mijn wensen en verwachtingen. Daar had ik eigenlijk niet over nagedacht en ik wist niet wat ik moest antwoorden. Na enkele minuten overleg stelden we vast dat ik heel natuurlijk ogende borsten wou hebben. Na de uitleg over de operatie stapte we over naar het passen van de maat. Ik kreeg een speciale BH en een wit topje om aan te doen. Het was een heel onwennige situatie, maar Dokter Damen liet me al snel op mijn gemak voelen met een grapje. Hij is niet zomaar een chirurg.

Uiteindelijk hadden kwamen we uit op twee opties: 200CC of 300CC. Wat een moeilijke keuze! Was 300CC te groot? Zou het nog wel mooi zijn? Dr Damen was heel eerlijk en zette mij niet onder druk. Hij liet me rustig nadenken, passen en kijken. Hij gaf aan dat 300CC het maximum zou zijn om een natuurlijk resultaat te behalen Hij stelde nog een tussenmaat voor. De service was uitstekend. Dr Damen neemt alle tijd, geeft zijn eerlijke mening, maar liet toch de beslissing helemaal aan mij over. Chapeau! Ik twijfelde wel omdat het moeilijk inbeelden is hoe het resultaat eruit zou zien in verschillende kledij. Wat als ik spijt heb als ze te klein zijn!? Ik had eerder van verschillende mensen gehoord dat ze toch een maatje groter zouden hebben gekozen. Met die gedachte besloot ik  om voor  300CC te gaan.

Dokter Damen gaf me de benodigde informatie en ik kreeg ook de kans om vragen te stellen. Daarnaast liet hij ook een siliconenprothese zien en betrok hij mijn man ook bij het gehele proces. Hij gaf ons zelfs tips om de dag te vullen en stelde een uitstap naar Hasselt voor. Echt een topman! Al onze zorgen verdwenen  als sneeuw voor de zon.

Na het consult moest ik nog even langs de balie voor meer informatie over de operatie. Ze verwachtten mij nuchter en met begeleiding om 9.00 uur de volgende dag. Het was nu nog maar enkele uren… Spannend!

De Operatie

De volgende ochtend om stipt 9.00 uur meldde ik me aan bij de balie. Daar zag ik allemaal ‘eenzame’ mannen in de wachtkamer zitten. “Oei”, dacht ik. “Moet mijn man hier blijven?” Plotseling hoorde ik mijn naam en werden we opgehaald door Usha. Usha gaf aan dat mijn man mee naar de kamer mocht omdat ik een privékamer had geboekt. Usha was ontzettend lief voor ons!

Toen ik aankwam bij ‘mijn’ kamer, lag er een pakje klaar met een hoofdkapje, een badjas, slippers en een operatiekleed. De kamer was ingericht met een luie stoel, een TV met digibox en een volwaardige badkamer. Het was geen typische kille ziekenhuiskamer Nadat Usha alles had uitgelegd maakte ik mij klaar. Schort aan, badjas aan en even wachten.

Even later kwam een verpleegster mijn man een vers glas citroenwater brengen. Ze liet hem ook zien waar de drank- en koffieautomaten zich bevonden waar hij gerust gebruik van mocht maken. Ik, daarentegen, moest nuchter blijven. Toch vond ik het een mooi gebaar dat ze zo betrokken waren met het welzijn van mijn man.  De verpleegkundige informeerde mij dat ik de eerstvolgende aan de beurt was, en dat ik nog maximaal een half uurtje zou moeten wachten. Usha kwam me halen om 10:45 om samen naar de operatie zaal te lopen. Eindelijk was het zover. Al die jaren had ik ernaar uitgekeken. Terwijl we er naartoe liepen, knoopte Usha een heel gezellig gesprekje aan.

Eenmaal in de operatiekamer ging alles vliegensvlug. Ik moest op mijn zij liggen met mijn armen gestrekt. De verpleegkundige legde een bloeddrukmeter aan en prikte een infuus. Achter me stond de anesthesiste die mij het masker opzette en me liet weten dat ik een branderig gevoel zou kunnen hebben. Ik heb echter niets meer gehoord of gevoeld. Voordat ik het wist hoorde ik  “Mevrouw, wakker worden. De operatie is voorbij.” Ik werd naar de recovery zaal verplaatst. Daar mocht ik even verder uitslapen en kreeg ik verdere pijnstilling. Na 20 minuten was Usha terug. Ik was zo blij dat ik al terug naar mijn kamer mocht. Ik had geen pijn, maar ik voelde wel behoorlijk wat druk.

Eenmaal op mijn kamer heb ik een uurtje gerust. Ik zat helemaal ingetaped en kon helaas het resultaat niet zien. Om 13.30 kreeg ik twee broodjes en frisdrank. Ik was heel ongeduldig om naar huis te gaan en had me al aangekleed. Ik stond klaar om te vertrekken. Ik was moe, maar voelde me wonderbaarlijk goed. Om 13.50 mocht  ik de Wellness Kliniek verlaten. Ik kreeg alle nodige postoperatieve informatie en werd tot aan de auto begeleid. Nu was het 2 weken aftellen tot het verwijderen van het verband.

Steunverband bij borstvergroting

Thuisherstel

Toen ik thuis aankwam voelde ik me heel goed. De nachten nadien waren echter heel wat anders. Ik kon  moeilijk gaan liggen omwille van het drukverband. Tien dagen lang wisselde ik van bed naar bank. Verder kon ik vrijwel alles doen mits het niet te belastend was. Soms deed het wat pijn, maar het was te verdragen... Toch had ik last van mijn linkerzijde. Uiteindelijk bleek het dat er een draadje tussen de lijm was gekropen. We besloten het verband voorzichtig op te tillen en een deel van de kompressen weg te snijden. Het was een hele operatie, maar het voelde meteen een stuk beter aan.

Verband en litteken

Terugblik op een Lastige Periode

Inmiddels is de operatie al vijf weken achter de rug. Ik blik terug op een mentaal belastende periode.  Hoewel ik ontzettend blij met het resultaat ben, heb ik  toch enige tijd nodig gehad om er mentaal aan te wennen. Ik had tijd nodig om te accepteren dat mijn lichaam een grote verandering heeft ondergaan. Ik heb steeds het gevoel dat mijn lichaam verandert. Het resultaat is wel prachtig. Heel natuurlijk. Diegenen die het niet weten, zullen er nooit bij stilstaan dat ik een borstvergroting heb laten doen. Zelfs niet zonder kleding. Daar ben ik enorm blij mee.

De Huidige Stand van Zaken

Momenteel moet ik nog drie weken mijn steun-BH dragen. Ik doe hem regelmatig uit om snel te wassen. Toch is het een raar gevoel wanner ik hem uitdoe. Het is net alsof mijn borsten te zwaar zijn voor mijn lichaam. Ik zal dus nog even moeten wennen.

Mijn linkerborst is nog deels gevoelloos. Vooral de onderkant van mijn tepel.  Ondanks dat het gevoel weg is, voelt het  toch nog  pijnlijk aan de linker kant.  Mijn rechterborst is al helemaal in orde. Het is natuurlijk ook nog maar enkele weken geleden. Het genezingsproces is nog lang niet voorbij.

Als afsluiting wil ik meegeven dat ik ontzettend blij ben met mijn operatie. Ik zou het allemaal opnieuw doen en  heb geen moment spijt gehad.

Ik wil het hele Wellness Kliniek team bedanken. Jullie zijn allemaal fantastisch!

Bedankt voor alles!

G.G.

Lees meer