Reservering en betaling: praktische vragen

Reservering en betaling: praktische vragen

Welkom bij Wellness Kliniek! We kunnen ons voorstellen dat je als (potentiële) patiënt nog een aantal vragen hebt. Onze medewerkers staan je graag persoonlijk te woord! We begeleiden je van A tot Z tijdens het reservatieproces. Of misschien staat je vraag er hieronder wel bij. We hebben een aantal veelgestelde praktische vragen en antwoorden voor je op een rij gezet.

Consult boeken

Hoe kan ik een consult of e-consult boeken?
Wanneer moet ik mijn consult betalen?

Vooraf betalen: geniet van korting! Boek vooraf via het boekingssysteem van Wellness Kliniek en betaal via de online betaaluitnodiging (betaallink) in de e-mail. Vooraf online betalen heeft als voordeel dat je 50% korting op je consult kunt krijgen.

Na het consult: Je kan ook in de kliniek betalen na je consult met de arts. De betaalmethode is in cash of met kaart, te weten VISA, MasterCard, Maestro, of Bancontact. In dat geval is er geen korting van toepassing.

Hoe weet ik of mijn consult afspraak is geboekt?

Je ontvangt een bevestiging: Je kunt een e-consult of consult boeken via het boekingssysteem van Wellness Kliniek of telefonisch. Via e-mail ontvang je een bevestiging van de reservatie van je consult. Hierin staat de naam van de chirurg met wie je de consultatie afspraak hebt, en de datum en het tijdstip. Je kunt dan zelf kiezen of je online betaalt (om van de korting te kunnen genieten) of later in de kliniek.

Ik heb geen bevestigingsmail voor het consult gehad, wat moet ik doen?

Geen bevestiging ontvangen na reservatie van je consult? Kijk voor de zekerheid je spam inbox even na. Mogelijk is de bevestiging van de afspraak voor je consult daarin belandt. Zo niet, neem dan telefonisch contact met ons op via 0032 (0) – 89 32 95 00.

Hoe weet ik dat mijn betaling voor het consult goed ontvangen is?

Nadat je een betaling hebt gedaan sturen we je via het opgegeven mailadres een bevestiging, confirmatie van ontvangst.

Kan ik een tweede consult boeken na mijn eerste consult?

Jazeker! Indien je nog aanvullende vragen hebt, dan kun je kosteloos een tweede consult boeken. Dit kan bij dezelfde arts of je kunt (gratis) voor een andere arts kiezen.

Kan ik ook telefonisch vragen stellen als consult?

Natuurlijk kan je telefonisch vragen aan ons secretariaat stellen. We helpen zo goed als we kunnen, maar kunnen geen medisch advies geven. Een medisch consult kan alleen met een arts of een chirurg. Om je wensen en verwachtingen goed te kunnen inschatten is een persoonlijk consult met je arts nodig.

Kan ik een e-consult (teleconsult) boeken?

Jazeker! Je kan een afspraak hebben op locatie in Genk, België. Woon je ver weg dan kan een e-consult of tele-meeting een optie voor je zijn. Tijdens het consult kan je alle vragen aan de arts stellen.

Afspraak reserveren

Hoe kan ik mijn afspraak voor een ingreep of operatie boeken na het consult?

Er zijn 3 manieren om een behandeling te boeken:

  1. In de kliniek: Meteen na het consult kan je een afspraak voor behandeling vastleggen aan de reservatiebalie in de kliniek.
  2. Online: Een ingreep boeken kan ook heel eenvoudig online.  Na het consult met de arts ontvang je via mail je uitnodiging voor het boeken van een afspraak. Hiermee kun je de datum van de ingreep vastleggen. Klikt op de ‘nu reserveren’ knop in de mail en je kunt direct een afspraak voor je behandeling maken.
  3. Telefonisch: Liever bellen? We kunnen ook telefonisch je afspraak voor een ingreep of operatie vastleggen. Je kan daarna online betalen of per bank. Bel ons, we helpen je graag.

Naar de contactpagina

Hoe weet ik dat mijn afspraak voor een operatie gereserveerd is?

Je ontvangt een bevestiging: Je ontvangt van ons een e-mail, met de bevestiging voor de afspraak. Hierbij wordt het type ingreep, de uitvoerend arts en datum van de ingreep vermeld.

Zet de datum van je behandeling alvast in je agenda en hou de hele dag vrij. We laten je later weten om hoe laat je je in de kliniek moet aanmelden. Meestal is dat in de vroege ochtend of in de voormiddag.

Heb je nog niet betaald? Als je de reservatiekosten nog niet betaald hebt, dien je deze eerst te voldoen voordat de afspraak definitief kan worden ingepland. Betaal op tijd, onze operatielijsten lopen snel vol.

Na aanbetaling ontvang je een bevestigingsmail dat de betaling ontvangen is.

Ik heb geen bevestiging van reservatie ontvangen?
Wanneer weet ik het tijdstip van mijn operatie?

De dag vóór de operatie starten wij met de voorbereidingen. Je ontvangt de dag vóór de ingreep het exacte tijdstip waarop je je, in de kliniek, moet aanmelden. Wij laten je exact weten hoe laat dat is. In de meeste gevallen is dit in de vroege ochtend of in de voormiddag.

Wanneer kan ik naar huis?

We laten je op de dag van je operatie weten om hoe laat je klaar bent, zodat je begeleider je kan komen ophalen. Meestal is dat in de namiddag tussen 15h en 18h, afhankelijk van de ingreep en de nodige nazorgen.

Word ik opgebeld voor de operatie?

Ja. Wij bellen je de dag voor de operatie nog even op om de dag van de operatie te overlopen. We herinneren je er tevens aan dat je nuchter moet blijven. Als je zelf nog vragen hebt dan kun je die stellen. Het Wellness Kliniek Team bereidt de operatie goed voor. We kijken alvast heel erg uit naar je komst.

Heb ik bedenktijd na het boeken van een ingreep na mijn consult?

Natuurlijk heb je bedenktijd. Het is heel erg belangrijk dat je erg goed na hebt gedacht over de ingreep. De regel is dat de tijd tussen een eerste consultatie en de ingreep minimum twee weken is.

Next Day Surgery service

Wat is Next Day Surgery Service?

Next Day Surgery is een gratis service van Wellness Kliniek waarbij het consult en de behandeling binnen 48 uur plaatsvinden. Zo bespaart de klant reistijd en reiskosten. Boek op tijd. Deze service is erg populair en de plaatsen zijn beperkt.

Wanneer kan ik Next Day Surgery Service boeken?

We adviseren je om alvast een e-consult (tele-consult) met de behandelend arts te boeken, zodat je al je vragen kunt bespreken. De arts bekijkt ook of je een geschikte kandidaat bent en of wij aan je wensen en verwachtingen kunnen voldoen. Na het e-consult kan je een afspraak maken voor de Next Day Surgery Service.

Hoeveel moet ik aanbetalen voor de Next-Day-Surgery service?

Je betaalt de reservatiekosten. Uiteraard zit je financieel nergens aan vast indien je na het consult op dag 1 alsnog besluit dat de ingreep niets voor jou is. Als jij (of je arts) na het consult in de kliniek beslist om de ingreep niet te laten doorgaan krijg je de reservatiekosten volledig terugbetaald.

Zijn er wachtlijsten voor de Next Day Surgery service?

Ja. Deze service is erg populair bij ons internationaal cliënteel. Boek op tijd. De Next Day Surgery plaatsen zijn beperkt en onze operatielijsten lopen snel vol.

Hoe kan ik Next Day Surgery boeken?

Er zijn 2 manieren om een Next Day Surgery te boeken:

Online via het boekingsplatform: Na het e-consult krijg je een uitnodiging om online een Next Day Surgery afspraak te boeken. Reserveer op tijd. De plaatsen zijn beperkt.

Telefonisch: Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen, zodat we je Next Day Surgery afspraak voor je kunnen inplannen op basis van beschikbaarheid. Uiteraard kun je hierbij wel je voorkeuren aangeven.

Naar de contactpagina

Betaling bij Wellness Kliniek

Wat zijn de betaalopties bij Wellness Kliniek België?
  • Cash tot maximaal €3.000 per ingreep, in contanten
  • Bancontact, Maestro, MasterCard, Visa
  • Online via Mollie
  • Via bankoverschrijving
Moet ik een aanbetaling doen om een operatie te boeken?

Ja, Je betaalt vooraf al een deel van de behandeling. Je doet een aanbetaling en daarna plannen we de behandeling voor je in. Deze aanbetaling wordt uiteraard in mindering gebracht op het totaalbedrag van je ingreep. Na aanbetaling reserveren we een plaats op onze operatielijsten en starten we de voorbereidingen voor je operatie.

Hoe kan ik de aanbetaling voor de reservatie doen?

Heel eenvoudig! Er zijn 3 manieren om je operatie vast te leggen:

  • In de kliniek: Je kan meteen na het consult je reservatie vastleggen. Dat kan in de kliniek aan de reservatiebalie. Je betaalt dan na het consult, in de kliniek, met cash of met kaart.
  • Online: Je kan ook later, online, reserveren en betalen. Volg de stappen in de betaaluitnodiging, die je van ons per e-mail hebt ontvangen.
  • Per bankoverschrijving
Wanneer betaal ik het restbedrag van de operatie?

Vóór de ingreep: Je betaalt altijd vooraf, maar het kan ook op de dag zelf.

Wanneer moet ik de operatie betalen?

Voordat je een behandeling krijgt moet het volledig bedrag voldaan zijn. De aanbetaling die je gedaan hebt voor de reservatie wordt uiteraard in mindering gebracht op het totaalbedrag van je ingreep.

Je operatie betalen kan op 3 manieren:

  • Bankoverschrijving: Je kan de restbetaling via (online) bankoverschrijving voldoen. Betaal op tijd, want soms duurt het enkele dagen voordat een bank de betaling uitvoert. Breng bewijs van je overschrijving mee naar de kliniek.
  • Online betalen kan ook, via onze website.
  • Liever in de kliniek betalen? Dan kun je pinnen of contant betalen bij je aankomst in de kliniek, vóórdat de operatie wordt uitgevoerd. Let op dat je de wettelijk toegestane bedragen voor cash betalingen niet overschrijdt.
Met welke bankkaarten kan ik betalen bij Wellness Kliniek?

Bij Wellness Kliniek België kun je betalen met VISA, MasterCard, Maestro en Bancontact.

Kan ik contant betalen bij Wellness Kliniek?

Ja, natuurlijk kan je contant, oftewel met cash betalen of een contante betaling doen, zolang we ons aan de wettelijke regels houden.

In België is het maximale bedrag dat je cash of in kontanten kunt betalen beperkt tot 3.000 euro voor het totale bedrag van de aankoop. Dit betekent dat voor aankopen boven de 3.000 euro, het resterende bedrag op een andere manier betaald moet worden, zoals per bank of met een betaalkaart.

Kan ik betalen via bank transfer of overschrijving bij Wellness Kliniek?

Ja, dat kan. Je kan een reservatie voor een behandeling maken en de betaling doen via bankoverschrijving. Zodra we het geld hebben ontvangen staat de afgesproken operatiedatum vast. Betaal op tijd! Onze operatielijsten lopen snel vol!

Als we je betaling later binnenkrijgen dan afgesproken, dan is het mogelijk dat de gekozen behandeldatum niet meer beschikbaar is. In dat geval kunnen we een nieuwe datum overleggen.

Wat is jullie bankrekeningnummer?

Het IBAN bankrekeningnummer (banknummer) / rekeningnummer voor je overschrijving naar Wellness Kliniek België is BE03 4530 2988 5184. Gelieve naam patiënt + datum van de operatie als omschrijving te vermelden als referentie van de betaling.

Wellness Kliniek, Grotestraat 42, 3600 Genk, België

IBAN: BE03 4530 2988 5184
BIC: KREDBEBB

Kan ik in termijnen of delen betalen bij Wellness Kliniek?

Ja, je kunt bij Wellness Kliniek in termijnen betalen. Maandelijks kun je een bepaald bedrag aan ons overmaken (spaarpot aanleggen). Wanneer je het volledige bedrag bij elkaar gespaard hebt, kan de operatie plaatsvinden. Wil je liever een financiering (lening) aangaan? Dat kan ook.

Bekijk de financieringsopties

Kan ik financiering krijgen voor een operatie?

Ja, je kunt financiering aanvragen, bijvoorbeeld bij je bank of een andere kredietorganisatie zoals Cosmetic Finance.

Zo kun je al vanaf €50 per maand voor een cosmetische ingreep kiezen. Alle tips en mogelijkheden voor financiering hebben we verzameld op één handige pagina: financiering.

Lees alles over financiering van je ingreep

Wat is het verschil tussen financiering en betaling in termijnen?

Bij betaling in termijnen leg je maandelijks een bedrag in bij Wellness Kliniek. Pas wanneer je het volledige bedrag bij elkaar hebt gespaard, plan je de ingreep in. Je moet dus wachten op de ingreep totdat het volledige bedrag door jezelf betaald is.

Bij financiering neem je een lening bij een externe kredietverstrekker. Hierbij worden de kosten van de ingreep voor je betaald, en betaal je maandelijks een bedrag (aflossing + rente) terug aan de kredietverstrekker. Je hoeft dus niet te wachten op de ingreep, omdat je gebruik maakt van een lening.

Overige vragen

Waar vind ik meer informatie over een behandeling?

Op onze website klik je eenvoudig door naar de gewenste behandeling. Per behandeling vind je een uitgebreide beschrijving van de procedure, voorzorg en nazorg. Ook hebben we veelgestelde vragen opgenomen. Heb je aanvullende vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Stel je vraag

Waar kan ik voor en na foto’s van cosmetische chirurgie vinden?
Hoeveel kost de ingreep die ik wil boeken?

Wellness Kliniek is transparant over de prijzen, zodat je meteen kan zien wat je behandeling kost. Onze prijslijsten staan online en kun je raadplegen via onze website. Prijzen zijn all-in, ook de voorzorg, de operatie, de opname, de anesthesie, de materialen, onze nazorg en de 21% btw. Let op! Onze prijslijsten worden maandelijks aangepast. De prijzen zijn dus tijdelijk geldig.

We hebben alle kosten voor behandelingen verzameld. Klik door op de gewenste ingreep via ons overzicht met prijzen van plastische chirurgie.

Prijzen plastische chirurgie

Waar kan ik jullie patiënten ervaringen zien?
Wat zijn jullie verkoopvoorwaarden?

De belangrijkste zaken omtrent betaling hebben we op deze pagina vermeld. Lees de verkoopsvoorwaarden voordat je een behandeling boekt, voor volledige informatie. Wanneer je een betaling doet voor een reservatie voor een van de diensten van Wellness Kliniek, ga je automatisch akkoord met de bepalingen in onze verkoopvoorwaarden zoals die te vinden zijn op onze website.

Lees de verkoopsvoorwaarden