Veelgestelde vragen

Er zijn 48 veelgestelde vragen en antwoorden.

Algemene informatie

Waarom kiezen voor Wellness Kliniek?
Sinds de oprichting in 1996 is de Wellness Kliniek in België een van de meest toonaangevende klinieken voor esthetische chirurgie in Europa. In onze kliniek krijgt u altijd eerlijk advies en vindt het gesprek plaats met de arts die u behandelt. We werken niet met consultants of verkopers. Alleen de behandelende arts kan u eerlijke en volledige informatie geven over de behandeling die voor u het meest geschikt is, evenals het uiteindelijke resultaat dat u kunt verwachten. België staat bekend om zijn medische reizen dankzij een aantrekkelijke prijs / kwaliteitverhouding. Veel van onze patiënten komen uit het buitenland. Ze kiezen voor onze volgende-dag-operatieformule: consult en operatie op aaneengesloten dagen. U kunt al uw afspraken, consulten, behandelingen en operaties online boeken. Zo kunt u de datum kiezen die het beste bij u past.
Hoe kan ik reserveren?
U kunt eenvoudig online uw afspraak voor een consult en / of behandeling boeken. Komt u uit het buitenland? Kies dan voor onze Next-Day-Surgery service. Uw consult en operatie of behandeling kan op opeenvolgende dagen worden uitgevoerd. De Intelligent Wizard helpt ons ons voor te bereiden op uw komst. U kunt foto's en uw medische gegevens uploaden. Zo kunnen uw chirurg en anesthesioloog de intake goed plannen.
Is er een kwaliteitsbeleid voor de Wellness Kliniek?
Kwaliteitszorg staat voorop bij de Wellness Kliniek. Bij ons bent u verzekerd van topkwaliteit. Dit is belangrijk voor, tijdens en na uw behandeling. De Wellness Kliniek hanteert een formeel kwaliteitssysteem.
Kan ik mijn chirurg kiezen?
Wij selecteren voor u de beste arts voor uw operatie of behandeling. Elke arts / chirurg heeft zijn / haar eigen subspecialiteiten op esthetisch gebied. In de Wellness Kliniek meten we kwaliteitszorg en tevredenheid over het eindresultaat van elke arts. Wij adviseren u de arts-specialist met de meeste expertise. We stellen alleen de arts voor die de hoogste tevredenheidsscores heeft behaald voor een bepaalde procedure. Onze intelligente online My Wellness Kliniek Wizard zorgt ervoor dat u de allerbeste dokter krijgt toegewezen.
Hoe komt u bij de Wellness Kliniek?
Als je een lange reis moet maken, dan is de Wellness Kliniek de perfecte locatie: Brussel: 50 minuten met de trein Maastricht: 20 minuten met de taxi Aken: 30 minuten met de taxi Londen: 3,5 uur met de Eurostar Parijs: 2,5 uur met Thalys Amsterdam: 2 uur met de trein naar Maastricht De Wellness Kliniek ligt op 5 minuten lopen van het treinstation van Genk.
Kan ik online advies krijgen?
U kunt zich voorbereiden op uw aankomst in de Wellness Kliniek met behulp van onze Intelligent Wizard of door het gratis adviesformulier online in te vullen en uw foto's en medische gegevens te uploaden. Ons team van specialisten beantwoordt graag uw vragen, geheel vrijblijvend en kosteloos. Dit advies is geen vervanging voor een consult bij de arts, maar geeft u een idee van de mogelijkheden en of u een geschikte kandidaat bent voor de behandeling die u overweegt.
Biedt u promoties aan?
Regelmatig biedt de Wellness Kliniek prijsacties voor bepaalde behandelingen. Houd onze website in de gaten voor meer informatie over deze promoties. De actieprijs blijft twee maanden geldig nadat u uw boeking heeft gemaakt; zodat u vandaag een datum kunt reserveren voor een consult en / of behandeling in de komende twee maanden. Geen extra kosten, geen boekingskosten. De reserveringskosten worden in mindering gebracht op de totale kosten van uw behandeling.
Krijg ik ook nazorg?
Ja. Alle patiënten worden gezien door de chirurg voor ontslag uit de kliniek en ze ontvangen een nazorgpakket. Hierbij hoort ook het rechtstreekse telefoonnummer van de chirurg en uitgebreide instructies welke nazorg thuis nodig is na de operatie.
Kan ik de dokter na de operatie bereiken?
Ja. Na de operatie krijgt u het telefoonnummer van de chirurg, zodat u indien nodig rechtstreeks contact kan opnemen. De medewerkers van de Wellness Kliniek staan 24/7 voor u klaar, totdat u helemaal hersteld bent.
Kan ik een hotel boeken nabij de Wellness Kliniek?
Sommige procedures kunnen poliklinisch worden uitgevoerd. Dit betekent dat u dezelfde avond de kliniek mag verlaten. We raden u aan om de nacht na uw operatie dichtbij door te brengen. U kunt in ieder geval geen aanzienlijke afstand afleggen en u mag geen lange reis maken. Soms is het nodig om de volgende dag terug te komen voor controle. Als u een lange afstand moet afleggen, raden we u aan een hotel in de buurt te boeken voor u en uw reisgenoot. Hotels in Genk vind je op www.visitgenk.be. Na uw operatie mag u niet zelf rijden. Het is ook belangrijk dat u gedurende de eerste 24 uur na de procedure onder toezicht staat van een verantwoordelijke volwassene.
Biedt u een taxiservice aan?
We bieden geen eigen taxidiensten aan, maar we kunnen een taxidienst aanbevelen. Ze hebben redelijke prijzen en bieden een goede service. U boekt uw taxi en betaalt direct aan de chauffeur. Het is ook mogelijk om met creditcard te betalen. Taxi M/L (24/7) +32475888880
Waarom heb ik een begeleider nodig op de dag van mijn operatie?
Het is voor uw eigen veiligheid. Na een procedure kunt u zich onverwacht flauw voelen. Het is belangrijk dat er iemand bij je is.
Is het verplicht om een ​​begeleider mee te nemen naar de Kliniek voor mijn operatie?
Ja. Onze artsen willen verzekerd zijn van uw veiligheid. Meld u dus bij de receptie samen met uw begeleider, die u na uw procedure moet komen ophalen. Dit is belangrijk, anders kan de bewerking niet worden uitgevoerd. U mag na de procedure niet alleen naar huis terugkeren. Uw begeleider moet een verantwoordelijke volwassene zijn die ouder is dan 18 jaar.
Zijn bezoeken toegestaan?
Uw begeleider kan u vergezellen naar uw kamer en u aan het einde van de dag ophalen. Om ervoor te zorgen dat uw verblijf kalm en aangenaam is, vragen we u om slechts één begeleider mee te nemen en uw kinderen thuis te laten of kinderopvang te regelen. Als u een privékamer heeft, kan een extra persoon u tussen 9.00 uur en 20.00 uur bezoeken.
Heb ik toegang tot internet in de Wellness Kliniek?
Natuurlijk! We bieden gratis Wi-Fi.
Mag ik iemand meenemen naar het consult?
Het is verstandig om je partner of een goede vriend mee te nemen naar het consult. U krijgt veel informatie en dit betekent dat u iemand heeft waarmee u de informatie achteraf kunt doornemen.
Moet ik zelf de reis en het vervoer regelen?
Ja. Op de website kan u veel informatie vinden voor het plannen van uw reis en eventueel verblijf, met links naar vliegtuig/trein/hotels etc.
Hoelang moet ik in België blijven?
Het algemene advies aan patiënten is om in ieder geval de dag na de operatie in België te blijven en dan pas naar huis te gaan. Het kan nodig zijn dat er de dag na de operatie een nacontrole plaatsvindt.

Contact

Kan ik al mijn afspraken zelf online boeken?
Ja. Met online boekingen via onze website kunt u snel en eenvoudig uw behandeling boeken met bankpas of internetbankieren. Vervolgens kunt u online de datum van uw consult en procedure selecteren.
Kan ik mijn consult annuleren of wijzigen?
Uw betaling wordt niet gerestitueerd. U kunt uw consult één keer wijzigen - tot 48 uur voorafgaand aan het consult - zonder extra kosten. Neem hiervoor telefonisch contact op met de afsprakenbalie. In het geval van een no-show worden de boekingskosten automatisch in rekening gebracht als annuleringskosten.
Mag ik iemand meenemen naar het consult?
Het is verstandig om je partner of een goede vriend mee te nemen naar het consult. U krijgt veel informatie en dit betekent dat u iemand heeft waarmee u de informatie achteraf kunt doornemen.
Kan ik mijn procedure direct na mijn consult boeken?
Ja. Dat kan bij de reserveringsbalie.
Kan ik mijn operatie ook online boeken?
Ja. Eenmaal thuis na uw consult kunt u eenvoudig via onze website reserveren. U kunt een afspraak maken en een beschikbare datum voor uw operatie selecteren. De meeste mensen kiezen ervoor om de reserveringskosten en het resterende verschuldigde bedrag online te betalen. Dit betekent dat u er zeker van kunt zijn dat alles in orde is voor de operatie en dat u op de dag van uw operatie op uw gemak aankomt.
Wanneer word ik verwacht in de Wellness Kliniek?
Op de dag van uw procedure meldt u zich op het afgesproken tijdstip bij de receptie.
Waarom heb ik een begeleider nodig?
Het is voor uw eigen veiligheid. U kunt zich na een ingreep onverwachts flauw voelen. Het is belangrijk dat er iemand bij je is. Er is geen operatie als u uw begeleider niet aan uw zijde heeft bij aankomst in de Wellness Kliniek voor uw operatie.
Moet mijn begeleider mij ook naar de Kliniek brengen?
Ja. Onze artsen willen verzekerd zijn van uw veiligheid. Meld u daarom samen met uw begeleider bij de receptie, die u na uw ingreep moet komen ophalen. Dit is belangrijk, anders kan de ingreep niet worden uitgevoerd. U mag na de ingreep niet alleen naar huis gaan. Uw begeleider moet een verantwoordelijke volwassene zijn die ouder is dan 18 jaar.

Ingrepen / operaties

Wat betekent vasten?
Vasten betekent dat u acht uur voor de operatie niets mag eten of drinken. Een lege maag voorkomt dat er tijdens de operatie maaginhoud in de luchtpijp of de longen komt. Heeft u binnen acht uur voor de operatie per ongeluk iets gegeten of gedronken, laat het ons weten. Het is uitermate belangrijk dat de anesthesioloog hiermee rekening houdt.
Wanneer word ik verwacht in de Wellness Kliniek?
Op de dag van uw procedure meldt u zich op het afgesproken tijdstip bij de receptie.
Hoe ga ik terug naar mijn hotel?
Als u na de operatie niet in de Kliniek hoeft te blijven, zorg dan ruim op tijd voor het nodige vervoer, ondersteuning en hotel. U kunt na de operatie niet zelf naar huis of naar uw hotel rijden. Let er ook op dat u de nacht na de operatie niet alleen doorbrengt. Regel iemand om u te vergezellen en indien gewenst kunnen wij u helpen met het regelen van een taxiservice.
Wat moet ik meenemen?
Wij zorgen voor handdoeken, een badjas en slippers. Voor de rest, pak alles in wat je mee wilt nemen. Bedenk hoe u de tijd voor en na de operatie zou willen doorbrengen: een puzzelboek, laptop of smartphone?
Kunt u voor mijn sieraden zorgen?
Nee. Het is onverstandig om geld, waardepapieren of sieraden mee te nemen. In uw eigen kast op de afdeling is ruimte voor het opbergen van uw persoonlijke eigendommen. Deze kasten zijn echter niet afsluitbaar, dus het is niet verstandig om waardevolle spullen mee te nemen. De Wellness Kliniek is niet aansprakelijk voor eventuele schade.
Hoe lang duurt de operatie?
Dit hangt af van het type operatie dat u krijgt. Onze webpagina's geven u een redelijk goed idee, maar tijdens uw consult kan uw chirurg u meer gedetailleerde informatie geven. Zorg ervoor dat u al uw vragen en zorgen met uw chirurg deelt.
Krijg ik nazorg?
Ja. Nazorg en vervolgconsulten zijn kosteloos. U ontvangt het directe mobiele telefoonnummer van uw chirurg en gedetailleerde instructies over welke nazorg thuis nodig is na de operatie.
Kan ik na de operatie contact opnemen met mijn arts?
Ja. Na de operatie krijgt u het directe telefoonnummer van de chirurg. De medewerkers van Wellness Kliniek staan ​​24/7 tot uw beschikking totdat u volledig hersteld bent.

Consultaties

Hoe kan ik me voorbereiden op het consult?
U kunt een lijst met vragen meenemen. Door de lijst te schrijven, kunt u zich voorbereiden op de procedure.
Mag ik iemand meenemen naar het consult?
Het is verstandig om uw partner of een goede vriend (in) mee te nemen naar het consult. U krijgt veel informatie en hierdoor heeft u iemand met wie u de informatie achteraf kunt doornemen.

Online boekingen

Kan ik al mijn afspraken zelf online boeken?
Ja. Met online boekingen via onze website kunt u snel en eenvoudig uw behandeling boeken. Vervolgens kunt u online de datum van uw consult en procedure selecteren.
Kan ik mijn consult annuleren of wijzigen?
Uw betaling wordt niet gerestitueerd. U kunt uw consult één keer wijzigen - tot 24 uur voorafgaand aan het consult - zonder extra kosten. Neem hiervoor telefonisch contact op met de afsprakenbalie. In het geval van een no-show worden de boekingskosten automatisch in rekening gebracht als annuleringskosten.
Kan ik mijn procedure direct na mijn consult boeken?
Ja. Dit kan bij de reserveringsbalie.
Hoe kan ik me voorbereiden op het consult?
U kunt een lijst met vragen meenemen. Door de lijst te schrijven, kunt u zich voorbereiden op de procedure.
Moet ik een voorschot betalen om een ​​operatie te boeken?
Ja. Uw procedure kan pas worden gepland nadat we uw aanbetaling hebben ontvangen. De reserveringskosten worden in mindering gebracht op het totale bedrag van de procedure.
Kan ik mijn operatie contant betalen?
Ja. Na het consult kunt u direct boeken door contant te betalen. Houd er rekening mee dat! Als gevolg van de Belgische wetgeving kunnen we bij boeking slechts 10% van het totale bedrag van de procedure in contanten aanvaarden als de totale kosten van de procedure hoger zijn dan € 2.999 inclusief btw.
Kan ik betalen via overschrijving?
Nee, betalingen worden alleen contant geaccepteerd, door gebruik te maken van onze betalingstool op onze website of met een betaalkaart (Visa, MasterCard, Maestro)
Kan ik in termijnen betalen?
Ja. Zodra uw aanbetaling is betaald, kunt u de rest in termijnen betalen. De operatie kan pas worden uitgevoerd nadat het volledige bedrag is betaald.

Betalingen

Moet ik een aanbetaling betalen om een ​​operatie te boeken?
Ja. Uw procedure kan pas ingepland worden nadat wij uw aanbetaling hebben ontvangen. De reserveringskosten worden in mindering gebracht op het totaalbedrag van de procedure.
Kan ik mijn operatie contant betalen?
Ja. Na het consult kunt u direct boeken door contant te betalen. Houd er rekening mee dat! Als gevolg van de Belgische wetgeving kunnen we bij uw boeking slechts 10% van het totale bedrag van de procedure in contanten aanvaarden als de totale kostprijs van de procedure hoger is dan 2.999 euro inclusief btw.
Kan ik betalen via overschrijving?
Ja. Na het consult of telefonisch kunnen we een datum voor uw operatie voorstellen. Houd er rekening mee dat het soms enkele dagen kan duren voordat betalingen via bankoverschrijving zijn geregistreerd en dat de door u gewenste datum voor uw procedure in de tussentijd mogelijk niet meer beschikbaar is. Ons schema loopt snel vol. We kunnen pas een boeking inplannen nadat we de betaling hebben ontvangen.
Kan ik betalen in termijnen?
Ja. Zodra uw aanbetaling gedaan is, kan u de rest in termijnen betalen. De operatie kan wel pas plaatsvinden als het hele bedrag betaald is.

Vragen over ingrepen

Veelgestelde vragen over een bepaalde behandeling kunt u vinden op de pagina van die behandeling. Selecteer hieronder de behandeling waarvan u de meest gestelde vragen wilt bekijken: